Időpont
2017. január 16. - 2017. január 21.
Egész napos
BAU Information Talks – a BAU 2017 sajtókampány fénypontja
2016. október 13-14-én rendezték meg a Müncheni Vásárközpontban a BAU 2017 sajtókampány csúcspontját, a BAU Information Talks-ot, ahol a hangsúly az asztaloknál folytatott beszélgetéseken volt. 10 országból 174 cég jött el erre az eseményre, hogy találkozzon 30 ország 170 szakújságírójával. Magyarországot a Magyar Építéstechnika képviselte.
Egy fajta „show előtti show”-ként az Information Talks alkalmával a média képviselői előzetes információkat és számos tájékoztató anyagot kaptak az újdonságokról.
A szokásoknak megfelelően, az Information Talks-ot egy nemzetközi sajtótájékoztatóval nyitották meg az ICM-ben (Internationales Congress Center München). Dr. Reinhard Pfeiffer, a Vásárközpont vezérigazgató-helyettese és Mirko Arend, a BAU kiállítási igazgatója röviden ismertették a 2015-ös szakvásár eredményeit, majd áttekintették a BAU 2017-et.
A 185.000 négyzetméteres kiállítótérben több mint 40 országból érkező, több mint 2000 kiállító fog bemutatkozni. A várakozások szerint a kiállítók közel 30%-a külföldről fog érkezni. A szervezők szeretnék meghaladni a 250 ezres látogatószámot, és növelni a nemzetközi látogatók arányát.
A BAU 2017 kiállítást négy fő téma köré csoportosítják:
- Intelligens homlokzat
- Digitális tervezés, építés és üzemeltetés
- Összekapcsolt épületek
- Építés és lakás 2020-ban
A fórumokon és a speciális show-kon is ezeket a témákat fogják körüljárni, bemutatni, megvitatni.
Fókuszban a látogatók
Online katalógus
Az online katalógus gyors áttekintést nyújt a BAU összes kiállítójáról. Egyetlen kattintással megfelelő információkhoz juthatnak.
App
A BAU 2017 kiállításhoz egy alkalmazás is rendelkezésre áll, amely tartalmazza az online katalógus és a keretprogram anyagát. Előreláthatólag 2016 novemberétől lehet letölteni az applikációt az App-Store-ban.
Matchmaking
Annak érdekében, hogy a látogatók már a vásár előtt kapcsolatba léphessenek a kiállítókkal, és adott esetben időpontokat egyeztethessenek velük, a 2017. évi BAU-ra első alkalommal egy Matchmaking-Tool-t is kínálnak. Ez az eszköz 2016 őszétől áll rendelkezésre a BAU weboldalán.
Közösségi média
A BAU természetesen jelen van a közösségi portálokon is: a Facebookon, a Twitteren, vagy a youtube-csatornákon keresztül naprakész információkhoz férhetnek hozzá az érdeklődők. Különösen ajánlják a BAU-blogot, amely a weboldalon keresztül érhető el.
2 új csarnok a BAU 2019-re
A vásáron az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a csarnokok teljes mértékben kihasználtak legyenek. Ebből adódóan csak részben tudják teljesíteni a nagy vállalatok területigényeit, az új igények egy részét pedig várólistára kellett felvenniük. A BAU esetében jelenleg több mint 400 cég szerepel a várólistán.
Azért, hogy a jövőben minden kiállítói igényt ki tudjanak elégíteni, 2 új csarnokot építenek, a C5-öset és a C6-osat. 2018-tól 200.000 négyzetméter csarnokterülettel fognak rendelkezni, amely 20.000 m2-rel több a jelenleginél. A 2019-es BAU-ra reményeik szerint a jelenleg még várólistás cégeknek is tudnak majd területet kínálni.
Dieter Schäfer, aki a BAU tanácsadó testületének, valamint a Deutsche Steinzeug Cremer & Breuer AG igazgatótanácsának elnöke, a BAU fontosságát hangsúlyozta a kiállítók szemszögéből.
Erich Gluch, a müncheni székhelyű ifo Gazdaságkutató Intézet építőipari szakértője az építőipar jelenlegi kedvező helyzetéről és a következő évek kilátásairól tartott előadást.
A sajtótájékoztatót követően került sor a kiállítók és az újságírók találkozójára. Ahogyan az előző években, idén is a BO-ás pavilonban várták a kiállítók a sajtó képviselőit, hogy bemutathassák új termékeiket, fejlesztéseiket.
Természetesen volt idő egy kis kikapcsolódásra és ünneplésre is. Csütörtökön este a kiállítók és az újságírók az UpsideEast nevű rendezvényhelyszínen találkoztak, magasan München háztetői felett, ahol állófogadással várták őket a szervezők.
A találkozók másnap is folytatódtak a B0-ás csarnokban.
A rendezvény nagyon jó alkalom volt arra, hogy új termékeket, anyagokat, technológiákat ismerhessünk meg, és ezekről beszámolhassunk a magyar szakembereknek.
A szervezők 2017. január 16-21. között nagyon gazdag programmal várják a látogatókat a müncheni vásárközpontban.